Muharjenje je nam, Celjskim ribičem poznana a premalo uporabljena ribolovna tehnika. Ker pa se je stanje rek Savinje, Hudinje in Tesnice, s katerimi gospodari Ribiška družina Celje, z leti do neke mere le ustalilo in se izboljšuje, smo se na UO RD Celje odločili za nadaljnja vlaganja salmonidov po RGN. Za popularizacijo Muharjenja je RD Celje namenilo del Savinje od »Špice« pri Kajak kanu klubu, do mosta v Laško.

Zato vas vabimo, da se pridružite muharjem ter se udeležite prve delavnice za začetnike v muharjenju, ki bo 29.06.2019, z začetkom ob 9.00 uri na kmetiji Mlake, Višnja vas 7, 3212 Vojnik.

 Delavnica za začetnike v muharjenju

 

Muharjenje

Mnoge so razlage za to, da človek postane muhar, kot so želje po bivanju v naravi, ribiška družabnost, sodelovanje pri čuvanju naravnih dobrin, pri ohranjevanju okolja, potreba po gibanju, uživanje v neokrnjeni in čisti naravi (salmonidi so v večini primerov v takšnem okolju)  in še bi lahko naštevali. Vsekakor pa lahko vse strnemo v dva, medsebojno dopolnjujoča se razloga, in ribiška etika je zasnovana na obeh hkrati.

Prvi razlog je gotovo v podedovanem instinktu človeka lovca iz pradavnine. Nagonska želja po ohranitvi, skupna vsem živim bitjem, je v mislečem dvonožcu rasla od nezanesljivega pobiralca gozdnih sadežev, do lovca in ribiča.  V njegovi ohranitvi je ta nagon opravil preveč pomembno vlogo, da bi lahko kar brez sledu izginil. Današnji človek je z normami obnašanja glasovom tega nagona sicer določil okvire, sodobno muharsko etiko pa je zasnoval prav na prvotnem odnosu lovca iz davnine do ribe živega bitja. Spoštljivost do bitja, ki ga je človek vzel za hrano in ga je zato moral ubiti, je izhodišče tudi današnje muharske etike. Najprej v tem ali bo ubil, nato pa še, kako bo ubil ter kako bo ravnal z mrtvim bitjem, s plenom. In ker je lovski nagon produkt potrebe po prehranjevanju, ostaja tudi v današnjem času, ko športni ribolov nikakor ni namenjen pridobivanju hrane, vsaj iluzija, da je plen zagotovitev obstoja. V naših razmerah je pri muharjenju ta iluzija še dopustna. Zato se sme reči, da je naravno, da muhar ribo, ki jo je ubil, tudi použije. To seveda ne more biti njegova dolžnost, vsekakor pa ji bo, ko ji je že odvzel življenje, izkazal več spoštovanj, če jo bo použil, kot pa, če jo bo podaril sosedu ali prijatelju, kateremu riba ni plen, ampak zgolj hrana.

Drugi razlog je športni. Človek lovi ribo preprosto zato, ker riba obstaja in ker se ne pusti ujeti, tako kot leze na goro zato, ker gora je in ker se na njo težko pride, ali kot počenja še mnoge reči, za katere bi s strogo racionalnih meril težko našli smisel. Sprejemamo jih pač, kot dediščino preteklosti, saj delajo človeka da je to, kar je – tu nebogljeno bitje in igračka naravnih sil, tam vsemogočni gospodar in spreminjevalec vsega na zemlji. Svojo moč in obvladovanje narave želi ta človek nenehno potrjevati z različnimi dejavnostmi. V tem preverjanju moči dobi dragocen poduk: kljub svoji duhovni premoči je delec narave in ostaja z njo usodno povezan.

Muharjenje je ena takšnih prvinskih dejavnosti. Samo z muharjenjem lahko podoživimo svojo prvinskost. Skozi razvoj ribolova je muharjenje v svoji genezi izmed vseh ribolovnih tehnik ohranjalo naš prvobiten lovski nagon, kar so mnogi že davno uvideli in o tej tematiki napisali mnogo knjig. Za to tehniko ribarjenja obstaja največ literature in predstavlja vrhunec ribolova . Pri muharjenju se resnično kaže Hemingwejsko razmerje med ribo in človekom. V spopadu sta sama s seboj. Boja ne spremlja in o usmrtitvi ne odloča ekstaza množice v areni. Zato lahko muhar neovirano in vsakokrat posebej razmisli, kajti končna odločitev bo zmeraj odvisna samo od njegove vesti: vključen je v najčudovitejšo in najbolj čudno stvar tega sveta – življenje. Zdaj ga drži v rokah in dovoli si lahko pokončati ga, vendar svojo resnično moč dokaže takrat, ko ga pusti teči dalje. Iz tega spoznanja pa črpa modrost za lastno bivanje. Povzeto po knjigi Muharjenje,  Voljč, Ocvirk, Urbančič, Korošec.

 

 

Hits: 338 Print

Vse pravice pridržane © 2015. Ribiška družina Celje

Designed by Fenix, Feldin Andrej s.p.